U wilt weten of uw bedrijf echt een (nieuwe) website nodig heeft. Hoewel de huidige website oud is, kan deze nog steeds worden gebruikt. Een nieuwe is niet altijd nodig, zolang u maar één website hebt. Alles gebeurd tegenwoordig online, dus u kunt niet achterblijven. Bovendien is het door Search Engine Optimization of Search Engine Advertising vaak mogelijk om hoog in de zoekresultaten te komen. Een goede website heeft geen nadelen. Twijfelt u daarover, lees dan verder
Vergroot het klantenbestand
Met de website kunt u uw klantenbestand vergroten. Tegenwoordig kan geen enkel serieus bedrijf het zonder een eigen website. Als potentiële klanten u niet op internet kunnen vinden, zullen ze u overslaan.
Informatiepunten voor bestaande klanten
Ook voor bestaande klanten kunnen websites een voordeel zijn: u kunt uw diensten of producten uitgebreid op de website introduceren. U kunt ook verwijzen naar andere pagina’s op de website die informatie over gerelateerde onderwerpen bevatten. Daarnaast kun je bezoekers filmpjes of een groot aantal fotogalerijen of diavoorstellingen laten zien.
Blijf op de hoogte van de concurrentie
Niemand kan de ontwikkeling van internet meer negeren. Als ondernemer word je ingehaald door je concurrenten.
Altijd beschikbaar
Via de website kunt u dag en nacht bezoekers ontvangen. Bezoekers krijgen interactief de informatie die ze zoeken in afwezigheid van u of uw medewerkers.
Andere communicatiemethoden
Een goede website is een aanvullend communicatiemiddel naast alle bestaande offline middelen. Zeker als je het vergelijkt met traditionele zenders zoals flyers, radio- en tv-reclame, zijn de kosten relatief laag.
Efficiënt
Via de website kunt u meer werk in kortere tijd en tegen lagere kosten afronden. De tijd en kosten voor het beantwoorden van e-mails zijn veel minder dan het schriftelijke of telefonische proces. U kunt ook e-mails beantwoorden op een tijdstip dat u uitkomt.
Meetbaar
De resultaten van de website zijn meetbaar. Statistieken kunnen u precies vertellen hoeveel bezoekers uw website hebben bezocht en welke pagina’s ze hebben bekeken, bijvoorbeeld het percentage van uw bezoekers dat een offerte aanvraagt.
Online visitekaartje
De website is het online visitekaartje van uw bedrijf. Het biedt de mogelijkheid voor een laagdrempelig eerste contact, waardoor potentiële klanten uw bedrijf kunnen portretteren. Dit kan de beslissing om zaken met u te doen aanzienlijk vergroten.
De opkomst van online winkelen
E-commerce is nog steeds in opkomst en consumenten kopen elk jaar meer producten online. Op de commerciële markt is het online transactievolume sneller gegroeid. Via de online winkel kunt u ook online diensten aan klanten verlenen. Zeker voor webshops is het belangrijk om aan Search Engine Advertising (SEA) en/of Search Engine Optimization (SEO) te doen.