Wil je graag meer leads binnenhalen voor je bedrijf? Dat is logisch, want vrijwel iedere ondernemer maakt zich daar druk om. Meer leads betekent meer sales en meer sales betekent meer winst, simpel gezegd. Bovendien moet een gezond bedrijf blijven groeien om gezond te blijven natuurlijk. Daarom hebben we hieronder een aantal tips voor je opgeschreven om die leads binnen te gaan halen. Lees gauw door, dan ontdek je hoe!
Google Ads
Google Ads wordt ook weleens SEA genoemd. Het zijn de reclames die je in de zoekresultaten ziet wanneer je iets opzoekt op Google. Dit is een ontzettend populaire vorm van adverteren en dat is niet zo gek, want je advertentie wordt alleen vertoond aan mensen die op een relevant zoekwoord zoeken. Verkoop je bijvoorbeeld websitebeveiliging, dan kun je websitebeveiliging kiezen als zoekwoord om op te adverteren. De kans dat iemand hierop klikt is dan natuurlijk veel groter dan wanneer je je diensten zomaar aan iedere voorbijganger aan zou smeren!
SEO
Bij SEO pluk je dezelfde voordelen als bij SEA, namelijk dat je je focust op relevante zoekwoorden, maar is er wel een belangrijk verschil. Je optimaliseert namelijk je website op die zoekwoorden in plaats van dat je betaalt om daarop zichtbaar te zijn. Dit doe je door teksten aan te passen en aan je autoriteit te werken. Zo word je bij relevante termen, onder de advertenties die we net bij SEA benoemden, weergegeven en krijg je op een vergelijkbare manier relevante leads binnen.
Met een Linkedin campagne haal je ook op een slimme manier nieuwe leads op. Het platform heeft namelijk veel informatie over haar leden die het veelal in zakelijke context gebruiken. Zo kun je hier gericht adverteren op bijvoorbeeld managers van schoonmaakbedrijven, zodat je hen jouw ideale nieuwe schoonmaakapparaat kunt aanbieden. Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld van de mogelijkheden, maar je begrijpt ongetwijfeld hoe waardevol dit kan zijn!
Evenement
Niet alle leads hoef je online te verzamelen. Ook offline kun je een heel eind komen. Organiseer bijvoorbeeld je eigen evenement of ga op bezoek bij relevante evenementen om nieuwe, potentiële klanten te spreken. Je kunt hen dan in geuren en kleuren vertellen over dat wat je doet, wat misschien wel een hele toffe nieuwe klant op levert!
E-mailmarketing
Als laatste tip geven we je e-mailmarketing mee. Heb je e-mailadressen van potentiële leads? Mail hen dan! Je kunt hier belangrijke sales uit halen.