Nog niet zo lang geleden ben je je eigen onderneming begonnen. Je hebt een prachtige website gebouwd of laten bouwen, en nu is het wachten op klanten. Veel mensen weten je website wel te vinden, maar het resultaat is nog niet zo goed. Er komen wel mensen op je website, maar er worden nog relatief weinig aankopen gedaan. Dit truc om meer verkopen te realiseren is simpelweg om meer bezoekers op je website te krijgen. Hoe meer bezoekers, hoe groter de kans dat zij ook daadwerkelijk iets bij je kopen. Waarschijnlijk ben je je al eens op zoek gegaan naar manieren om meer klanten op je website te krijgen. Gegarandeerd ben je dan al vaker tegen SEA, Google Ads en Google Adwords aangelopen. Maar wat is dit precies? Wij leggen het je uit.
Wat is Google Ads?
Google Ads, voorheen ook wel vaker Google Adwords genoemd, is een programma van Google om advertenties mee te beheren. Je kunt er bekijken waar je hebt geadverteerd, hoeveel je dit gaat kosten en wat de resultaten zijn. Google Ads biedt de mogelijkheid om op bepaalde zoekwoorden te adverteren. Heb jij bijvoorbeeld een rijschool in Eindhoven, dan wil je graag dat mensen je vinden als zij in Google ‘Rijschool Eindhoven’ intypen. Je zult begrijpen dat dit zoekwoord ontzettend veel resultaten oplevert. Omdat de meeste mensen niet verder kijken dan de eerste pagina van Google, is het belangrijk om daar met jouw website terecht te komen. Ook kijken mensen vaak niet verder dan de eerste drie zoekresultaten. Dus het zou nóg mooier zijn, om daar terecht te komen. Dit is zeker mogelijk, óók al beginnende ondernemer. Door te betalen aan Google plaats hij jouw website bovenaan de zoekresultaten. Het kost dus wel geld, maar dit verdien je goed terug omdat jouw website veel meer verkeer genereert. Hoe meer bezoekers op je website, hoe groter de kans dat zij een betalende klant van jou worden.
Zelf je Google ads beheren
Je kan uiteraard zelf aan de slag gaan met Google Ads. Maar we moeten er meteen bij vertellen dat hier veel tijd en werk in gaat zitten. Het is zeker mogelijk om je dit allemaal zelf aan te leren, maar zoals gezegd kost dit veel tijd. Wil je namelijk echt gaan verdienen aan de advertenties en er niet alleen maar kosten aan hebben, dan zul je je resultaten moeten analyseren en optimaliseren. JE moet goed in de gaten houden wat werkt en wat niet. Want het is bijvoorbeeld zonde om geld uit te geven aan zoekwoorden die helemaal geen resultaat oplevert. Dus ben je bereidt om veel tijd te steken in Google Ads? Dan kan je dit prima allemaal zelf beheren.
Google Ads uitbesteden
Veel ondernemers hebben helemaal niet de kennis en tijd om zich te verdiepen in SEA. Gelukkig zijn er daarom ook veel bedrijven die zich hier in specialiseren. Zij houden alle resultaten voor je in de gaten en analyseren dit voor je. Zij hebben de kennis in huis en kunnen je goed adviseren. Geef ze een bepaald budget en zij zullen het maximale voor je proberen te bereiken. En dit ga je al snel terug zien in je websitebezoekers en verkopen. Je Google Ads uitbesteden is dus zeker aan te raden als je zelf niet over voldoende kennis beschikt.