Iedereen in Nederland kent de naam Wehkamp. Of je hebt er zelfs ooit besteld, of je kent de reclames. Wehkamp is een van de grotere webshops van Nederland en word dus vaak in één adem genoemd met bedrijven als Coolblue en Bol.com. Wat veel mensen niet weten is dat Wehkamp vanuit vroeger uit een bedrijf was die zich bezig hielden met postorders. De verantwoordelijke hiervoor was Herman Wehkamp. Herman had al een paar winkels op zijn naam in de jaren 60. Hoewel dit allemaal voor een goede boterham zorgde was Herman niet tevreden. Hij besloot een uit Amerika gekomen concept na te leven en in Nederland te introduceren. Dit was het postorder-concept, in die tijd een groot succes in de Verenigde Staten. Dit zou het ook worden voor Herman, want na zijn investeringen van duizenden gulden liep Wehkamp als een trein.
In het begin, bijna 70 jaar geleden lag de focus op producten voor in de slaapkamer. Denk hierbij aan matrassen en bedtextiel. Destijds werden deze producten dusdanig goed gepromoot dat klanten via de post een order plaatsten bij Wehkamp. Toentertijd kreeg Wehkamp alles geregeld met een enkel magazijn, tegenwoordig zijn dit twee grootte distributiecentra. Toen het digitale tijdperk aanbrak kon Wehkamp natuurlijk niet achterblijven en besloten ze om ook op het internet vindbaar te worden. Zo werd Wehkamp dus Wehkamp.nl, nu de grootste webshop van ons land. Het is dan ook in handen van de welbekende onderneming Apax Partners uit Engeland.
Voor vragen kun je de klantenservice benaderen
Het is niet vreemd dat de klantenservice Wehkamp de hele dag door druk is. Met zoveel bestellingen en verzendingen horen natuurlijk heel wat vragen, onduidelijkheden en soms ook klachten. Ook qua terugsturen en geld terug vragen is er altijd veel te doen. Anno 2021 verloopt alles heel soepel en krijg je vaak binnen enkele minuten antwoordt of duidelijkheid op al je vragen. De klantenservice Wehkamp staat er op bekend klantvriendelijk te zijn en zich goed te kunnen verklaren.